Pusle-fisk i en ny verden

Sikke et par uger. Søndag aften d 26 juni bliver jeg påkørt bagfra i bil og pådrager mig et piskesmæld. Jeg har derfor ikke været helt mig selv, men dog har jeg fået hæklet en smule, når hovedet og nakken ikke gjorde for ondt. 


Til min fødselsdag fik jeg bogen 'hæklede  pusledyr' af Maja Hansen. Nu da jeg haft rigeligt af timer til at restituere besluttede jeg mig at begive mig ud i en ny teknik - pusle hækling. Altså en bamse som kan skilles i flere dele. Det synes jeg altså er ret smart. 

Min kæreste valgte egentlig fåret A men jeg havde ikke nok sort garn. Det blev derfor fisken i stedet, den synes jeg er ret så sød. 

Bemærk at jeg startede med at lave to helt almindelige runde pusle-bolde, for at have helt styr teknikken og fidusen. 

Fisken er helt i tre dele som ser sådan ud: 

Jeg har ligeledes tilføjet en rasleboks i fisken hovedet, så den bliver mere interessant for babyer som legetøj. Det tager mig 4-5timer at lave denne fisk, så jeg vurderer ikke at det er et begynder projekt. Jeg har taget det som en udfordring at lære teknikken og synes det har været meget gavnligt for mit 3D forståelse og sammenhæklingsteknik. 

Prøv dig frem og bliv udfordret! 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar