Søde hæklede babyelefanter


Jeg er blevet helt skudt i de søde stribede elefanter. Elefanterne er nemme at lave og kræver kun at man kan hækle fastmasker (fm) og har helt basal forstand på at læse opskrifter. Jeg har lavet et par stykker efterhånden og det at opskriften er relativ nem, med mange omgange, hvor der blot er 1fm i hele omgangen, gør det nemmere at lave pæne farveskift. De sidste elefanter jeg har lavet er i hhv. lilla/lavendel/hvid og grøn/lysegrøn/gul.. Specielt er jeg vild med farvekombinationen i den grønne, den er virkelig forårsagtig og passer til både drenge og piger. Opskriften på elefanterne er udgivet på Familie Journalen og du kan finde den HER

For mig er det altid lettest at hækle alle delene, men så kan der godt gå flere dage eller uger før den satans montering. Som du kan se på det nederste billede nåede jeg at lave alle dele til TO elefanter, før jeg fik dem monteret.

Øjnene jeg laver er ikke de originale, men jeg synes at de her er meget sødere. Opskriften på øjnene kan du finde på bloggen Garngrammatik.. Jeg laver dem under overskriften "Runde øjne med farve (2cm)", også valgte jeg blot én af de farver der er i striberne. De store flotte øjne giver sjæl til bamsen og fortæller en fin historien.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar