Ny inspiration og udfordringer



Efterhånden har jeg hæklet i ca. 1 års tid. Jeg er kommet til et punkt nu hvor jeg meget bruger de samme opskrifter - mange bamser og babylegetøj og ejer faktisk kun helt standard bomuld (har kun en enkelt gang købt noget udgået brunt alpakka/silke/uld, som virkelig var lækkert). Og det er faktisk ved at være lidt trivielt. Så da jeg besøgte min lokale garndame brugte jeg næsten 30min på at summe rundt - mærke garnet og undersøge alle de finde hæklede, strikkede, tunesisk hæklede mv. fine inspirationseksemplarer hun havde hængende. Jeg fik fingerende i Sys Fredens bog "Babyhæklet" - der er alt i hækleopskrifter til baby. bogen kan desuden købes her. Desværre er det lidt udfordrende fordi der i bogen er angivet noget meget specielt garn, som ikke altid lige er ideelt eller til at skaffe. Jeg er startet med et overskueligt projekt - Djævlehuen! og det er jeg blevet ret vildt med!
 
Jeg har lavet tre stk. indtil videre i Drops Baby Merino og WOW en lækker kvalitet. Jeg kan godt forstå at det er en af de bedst sælgende kvaliteter i Danmark. Den mørkegrå er lavet i noget billigere Bumbo (50% akryl + 50% uld). Den er noget stivere i kvaliteten, så for fremtiden må garnet hellere være lidt dyrere, når resultatet også bliver så meget bedre.
 
Drops baby merino - marineblå

Drops baby merino - natur


Bumbo akrylgarn.
Ciao

Ingen kommentarer:

Send en kommentar